تهران - دبيرخانه ستاد كشوري كنترل دخانيات با صدور اطلاعيه اي از الصاق تصاوير جديد هشدار دهنده بهداشتي بر روي محصولات دخاني خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، در این اطلاعیه آمده است در اجرای ماده 5 قانون جامع كنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ماده 11 كنوانسیون كنترل دخانیات با هماهنگی های انجام شده فیمابین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و شركت دخانیات ایران، چهار تصویر هشدار دهنده جدید تهیه و برای چاپ روی بسته بندی های محصولات دخانی به همراه پیام های هشدار دهنده معرفی شد.

بر اساس توافقات بعمل آمده مقرر شد كه این تصاویر طبق برنامه از نیمه دوم سال جاری روی پاكت های محصولات دخانی درج شود.

براساس این گزارش، این تصاویر به منظور افزایش آگاهی مصرف كنندگان مواد دخانی و افراد در معرض دود حاصل از مصرف اطرافیان، در مورد خطرات و عوارض سوء بهداشتی آن در كنار تصویر ریه تهیه شده است.

این اطلاعیه به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و تبلیغات منفی در مورد سیاست یادشده برای آگاهی عمومی در اختیار رسانه های ارتباط جمعی قرار داده می شود.

براساس این اطلاعیه، درج تصاویر جدید هیچگونه تاثیری روی كیفیت این محصولات ایجاد نكرده و صرفا به منظور اطلاع رسانی مضرات استعمال دخانیات به مصرف كنندگان مواد دخانی و عموم جامعه به كار گرفته شده است.

بنابراین ضمن تاكید بر ضرورت جمع آوری انواع محصولات دخانی بدون تصویر هشدار دهنده و اعلام اینكه همه محصولات دخانی دارای مخاطرات شدید برای سلامتی هستند به همه هموطنان توصیه می شود از خرید و استفاده انواع محصولات دخانی بدون تصاویر هشدار دهنده بهداشتی خودداری كنند.

اجتمام**9105**1569**

سرخط اخبار جامعه